Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Kętrzynie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich

Szczegóły informacji

Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-02-25 13:07:55 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Sekretariat Starosty Kętrzyńskiego
Sekretarka Emilia Schmidt tel. 89 751 75 00, pok 52
 
Sprawy organizacyjne i obywatelskie
Katarzyna Rudnik tel. 89 751 17 32, pok 15
 
1.    Dokonywanie analiz zawartych umów i wystawianych na ich podstawie faktur oraz opisywanie merytoryczne faktur dot. zużycia mediów i wykonanych usług na rzecz Starostwa.
2.    Administrowanie ruchomościami Starostwa Powiatowego i Skarbu Państwa m. in.:
a.    prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia w systemie finansowo-księgowym,
b.    dokonywanie przemieszczeń i likwidacji sprzętu,
c.    dokonywanie oznakowania środków trwałych i wyposażenia,
d.    współpraca  ze Skarbnikiem Powiatu w organizowaniu okresowych spisów z natury,
e.    przeprowadzanie okresowych kontroli mienia użytkowanego w Starostwie,
f.    prowadzenie gospodarki samochodowej.
3.    Prowadzenie gospodarki zaopatrzeniowej w ramach zamówień publicznych :
a.    wyłanianie dostawców w ramach zamówień publicznych,
b.    zbieranie potrzeb i analizowanie poziomu zużycia materiałów biurowych,
c.    prowadzenie ewidencji zużycia materiałów przez poszczególne wydziały,
d.    realizacja zamówień na materiały biurowe,
e.    dokonywanie zakupów poza trybem zamówień publicznych, w przypadkach prawnie uzasadnionych,
f.    prowadzenie magazynu materiałów biurowych,
g.    opisywanie faktur.
4.    Realizacja zamówień na prasę i inne publikacje dla Starostwa.
5.    Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych, w tym :
a.    przygotowywanie zezwoleń na sprowadzanie zwłok i szczątków z obcego państwa,
b.    przygotowywanie spraw związanych z powołaniem osoby właściwej do stwierdzenia zgonu i jego przyczyny w razie braku lekarza.
6.    Prowadzenie Biura Rzeczy Znalezionych w tym :
a.    przyjmowanie zawiadomień o rzeczach znalezionych,
b.    organizowanie ich przyjęcia i przechowywania,
c.    prowadzenie postępowania ustalającego właścicieli rzeczy,
d.    prowadzenie ewidencji kosztów obsługi przyjęcia, przechowania i wydawania oraz pozostałej dokumentacji,
e.    prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie odmowy przyjęcia rzeczy, sprzedaży oraz przejścia rzeczy znalezionej na własność Skarbu Państwa, orzekanie o kosztach postępowania
7.    Rozliczanie rozmów telefonicznych pracowników Starostwa.
8.    Prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia powiatu.
9.    Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem czystości i porządku w pomieszczeniach Starostwa oraz innych zadań z zakresu obsługi gospodarczej.
10.    Prowadzenie rejestrów i ewidencji.
11.    Organizacja i nadzór w zakresie prawidłowego funkcjonowania punktów nieodpłatnej pomocy prawnej udzielanej przez Powiat Kętrzyński zgodnie z ustawą o nieodpłatnej pomocy prawnej i edukacji prawnej z dnia 5 sierpnia 2015r. (Dz.U. z 2015r. poz. 1255) tj. :
a.    ustalanie harmonogramów pracy radców, adwokatów i organizacji pozarządowej prowadzącej działalność pożytku publicznego w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej;
b.    zamieszczanie niezbędnych informacji na BIP w zakresie działania punktów nieodpłatnej pomocy prawnej wraz z ich terminową aktualizacją;
c.    rozliczanie i opisywanie merytoryczne faktur otrzymywanych od radców, adwokatów i organizacji pozarządowej udzielających porad prawnych oraz faktur w zakresie obsługi organizacyjno-technicznej zadania;
d.    zamawianie materiałów biurowych niezbędnych do wykonywania czynności w zakresie nieodpłatnej pomocy prawnej;
e.    sporządzanie sprawozdań z zakresu nieodpłatnej pomocy prawnej i terminowe jej przekazywanie.
12.    Wykonywanie zadań wynikających z powierzonego stanowiska Kierownika Kancelarii Dokumentów Niejawnych w Starostwie Powiatowym w Kętrzynie.
 
 
Sprawy kadrowe
Marta Kawczyńska tel. 89 751 17 20, pok 57
 
Kompleksowa obsługa kadrowa Starostwa Powiatowego w Kętrzynie oraz kierowników jednostek Powiatu Kętrzyńskiego, w tym m.in. :
  1. prowadzeniem naboru na stanowiska urzędnicze zgodnie z ustawą o pracownikach samorządowych oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,
  2. sporządzanie umów o pracę oraz dokumentów dotyczących ich rozwiązania,
  3. wypełnianie i przekazywanie do ZUS oraz innych instytucji niezbędnych dokumentów związanych z zatrudnieniem i zwalnianiem pracowników oraz zleceniobiorców,
  4. prowadzenie spraw dotyczących szkoleń dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa Powiatowego w Kętrzynie,
  5. prowadzenie spraw związanych z praktykami i stażami,
  6. prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz prowadzeniem akt osobowych pracowników Starostwa Powiatowego w Kętrzynie,
  7. prowadzenie praktyk studenckich i uczniowskich w Starostwie i współdziałanie w tym zakresie z uczelniami, szkołami i instytucjami kierującymi słuchaczy na praktyki,
  8. nadzór nad wykonywaniem wymaganych dla danego stanowiska pracy badań wstępnych, okresowych i kontrolnych przez pracowników,
  9. nadzór nad dopilnowaniem terminów szkoleń BHP i przeciwpożarowych, prowadzenie ewidencji przydzielanych środków BHP,
 
 
Do podstawowych zadań Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich należy:
1. w zakresie ogólnym:
  1. planowanie i wdrażanie nowoczesnych systemów zarządzania zasobami  ludzkimi oraz organizacji pracy,
  2. opracowywanie, wdrażanie i nadzorowanie dobrych praktyk w funkcjonowaniu Starostwa, a szczególnie w zakresie dostępu do informacji, przejrzystości postępowania i odpowiedzialności za decyzje,
  3. współpraca z audytorem oraz innymi organami kontroli,
  4. prowadzenie rejestru powiatowych jednostek organizacyjnych, służb, inspekcji i straży,
  5. opracowywanie na potrzeby Starostwa roboczego jednolitego tekstu regulaminu organizacyjnego uwzględniającego zmiany dokonane po jego uchwaleniu,
2. w ramach wykonywania zadań organizacyjnych związanych z zapewnieniem właściwych warunków działania Starostwa:
  1. podejmowanie działań w celu zapewnienia odpowiednich warunków lokalowych,
  2. zapewnienie odpowiedniego wyposażenia technicznego (m.in. mebli, sprzętu biurowego, sprzętu komputerowego),
  3. zabezpieczenie udostępniania pracownikom literatury fachowej, prasy i wydawnictw,
  4. organizowanie zakupu i  udostępnianie pracownikom wersji  oprogramowania aplikacyjnego, baz danych,
3. w zakresie organizacji i nadzoru nad funkcjonowaniem Starostwa:
  1. obsługa sekretariatu Starosty i Wicestarosty,
  2. prowadzenie centralnych rejestrów: aktów wewnętrznych, skarg i wniosków, upoważnień i pełnomocnictw,
  3. wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
4. wykonywanie zadań związanych z wyborami do organów samorządu terytorialnego w zakresie ustalonym kodeksem wyborczym i innymi ustawami;
5. prowadzenie spraw kadrowych i szkolenie pracowników Starostwa oraz kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu, w tym:
  1. przygotowywanie dokumentów związanych z zatrudnianiem i wynagradzaniem pracowników oraz kierowników jednostek organizacyjnych,
  2. ustalanie świadczeń związanych z pracą,
  3. prowadzenie akt osobowych,
  4. wypełnianie i przekazywanie do ZUS oraz innych instytucji niezbędnych  dokumentów związanych z zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników oraz zleceniobiorców,
  5. organizowanie i nadzorowanie praktyk zawodowych odbywanych w Starostwie przez uczniów, studentów i aplikantów,
  6. wykonywanie zadań związanych z dokształcaniem i doskonaleniem zawodowym pracowników Starostwa, w tym kierowanie pracowników na różne formy szkolenia,
6. organizacja załatwiania skarg, wniosków i interwencji posłów i senatorów oraz sprawowanie nadzoru w tym zakresie;
7. prowadzenie obsługi kancelaryjno-biurowej Starostwa oraz udzielanie obywatelom informacji o jego funkcjonowaniu i kierowanie ich do właściwych wydziałów;
8. prowadzenie Biura Rzeczy Znalezionych;
9. prowadzenie Archiwum Zakładowego Starostwa;
10. wykonywanie zadań przypisanych staroście, wynikających z ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach;
11. wykonywanie zadań przypisanych staroście, z mocy ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. prawo o stowarzyszeniach;
12. prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych oraz klubów sportowych działających w formie stowarzyszeń;
13. klubów sportowych, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej oraz związków sportowych,
14. prowadzenie ewidencji stowarzyszeń,
15. współpraca z organizacjami pozarządowymi,
16. przygotowywanie decyzji na sprowadzenie zwłok i szczątków z obcego państwa,
                   17. w  zakresie techniczno – gospodarczym: 
  1. wykonywanie prac w zakresie robót konserwacyjnych i drobnych robót remontowych urządzeń i środków technicznych;
  2. utrzymywanie urządzeń  w należytym stanie technicznym;
  3. utrzymywanie nieruchomości w należytym stanie estetycznym i sanitarno – porządkowym;
  4. zapewnianie prawidłowego funkcjonowania i nadzór nad gospodarką taborem samochodowym Starostwa;
  5. prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo – technicznym Starostwa;
  6. prowadzenie dokumentacji dotyczącej ewidencji wyposażenia, środków trwałych i wartości niematerialnych,
  7. obsługa techniczna komunikacji telefonicznej.