ˆ

Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych

Akapit nr 1 - brak tytułu

Podstawa prawna:
  1. Ustawa z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych.
  2. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 lipca 2011 r. w sprawie podstawowych wymagań bezpieczeństwa teleinformatycznego.
  3. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2011 r. w sprawie sposobu oznaczania materiałów i umieszczania na nich klauzul tajności.
  4. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2011 r. w sprawie organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych oraz sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych.
  5. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2011 r. w sprawie nadawania, przyjmowania, przewożenia, wydawania i ochrony materiałów zawierających informacje niejawne.
 
Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych - Marta Kawczyńska
pok. nr 57, tel. 89 751 17 20
 
Kierownik Kancelarii Niejawnej - Rafał Rypina
 
Do zadań Pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych należy:
  1. Zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego;
  2. Zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetważane informacje niejawne;
  3. Zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;
  4. Kontrola informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa (co najmniej raz na trzy lata) kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;
  5. Opracowywanie i aktualizowanie, wymagającego akceptacji Prezydenta Miasta, planu ochrony informacji niejawnych w Urzędzie, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego, i nadzorowanie jego realizacji;
  6. Prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych;
  7. Prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających;
  8. Prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w Urzedzie albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto, obejmującego wyłącznie:
    • imię i nazwisko
    • numer PESEL
    • imię ojca
    • datę i miejsce urodzenia
    • adres miejsca zamieszkania lub pobytu
    • określenie dokumentu kończącego procedurę, datę jego wydania oraz numer;
  9. Przekazywanie Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego do ewidencji, danych osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjeto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa, na podstawie wykazu, o którym mowa w pkt.8.
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Kętrzynie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Mazurowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-04-22
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Marta Kawczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-04-22 08:26:11
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Joanna Mazurowska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-04-22 08:45:03
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Marta Kawczyńska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2022-08-11 10:10:49
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1110 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »