Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości
Akapit nr 1 - brak tytułu
Naczelnikiem Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości jest Pani Beata Obolewicz.
Pokój 7
Telefon: 089 751 17 27,
Do podstawowych zadań Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości należy:
Pokój 7
Telefon: 089 751 17 27,
Do podstawowych zadań Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości należy:
- w zakresie geodezji i kartografii:
1.Prowadzenie zasobu geodezyjnego i kartograficznego przez Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej:
1) przyjmowanie i ewidencjonowanie zgłoszeń robót geodezyjnych i kartograficznych,
2) udzielanie informacji o posiadanym zasobie geodezyjnym i kartograficznym oraz sposobie jego wykorzystania w systemie klasycznym i numerycznym,
3) udostępnianie materiałów z zasobu geodezyjnego i kartograficznego jednostkom wykonawstwa geodezyjnego oraz osobom fizycznym ,
4) opracowanie warunków technicznych dla zgłaszanych robót geodezyjnych i kartograficznych,
5) przeprowadzanie kontroli w celu sprawdzenia:
· zgodności wykonania prac geodezyjnych i kartograficznych ze standardami technicznymi dotyczącymi geodezji i kartografii,
· posiadania uprawnień zawodowych przez osoby wykonujące samodzielnie funkcje w dziedzinie geodezji i kartografii,
· wypełniania obowiązku zgłaszania prac geodezyjnych i kartograficznych oraz przekazywania materiałów i informacji uzyskanych w wyniku tych prac do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
6) wykonywanie reprodukcji ,
7) nadzór nad właściwym wykorzystywaniem udostępnionych materiałów i prawidłową aktualizacją map,
8) ewidencjonowanie dokumentów geodezyjnych i kartograficznych powstałych w wyniku wykonania robót,
9) egzekwowanie zwrotu wypożyczonych dokumentów,
10) prowadzenie zasobu geodezyjnego i kartograficznego w systemie numerycznym,
11) bieżące aktualizowanie dokumentów ilustrujących zasób,
12) naliczania opłat za czynności związane z prowadzeniem zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz udzielaniem informacji,
13) dokonywanie okresowej oceny stanu zasobu oraz wyłączanie materiałów zakwalifikowanych do wyłączenia ,
14) przyjmowanie i przechowywanie oraz udostępnianie wyciągów z operatów szacunkowych wykonanych przez rzeczoznawców majątkowych.
2. Prowadzenie ewidencji gruntów i budynków:
1) utrzymywanie systemu informatycznego obsługującego bazy danych ewidencyjnych w ciągłej gotowości operacyjnej,
2) utrzymywanie operatu ewidencyjnego w stanie aktualności , tj. zgodności z dostępnymi dla wydziały dokumentami i materiałami źródłowymi, w tym prowadzenie w systemie informatycznym bieżącej aktualizacji części opisowej i kartograficznej operatu ewidencji gruntów i budynków w oparciu o:
· prawomocne orzeczenia sądowe, akty notarialne, ostateczne decyzje administracyjne, akty normatywne,
· opracowania geodezyjne i kartograficzne, przyjęte do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, zawierające wykaz zmian danych ewidencyjnych,
· dokumentację architektoniczno-budowlaną gromadzoną i przechowywaną przez organy administracji publicznej,
· ewidencję publiczną prowadzoną na podstawie innych przepisów,
· zgłoszone przez właścicieli gruntów i budynków , a w odniesieniu do gruntów państwowych i samorządowych- inne osoby fizyczne lub prawne, w których władaniu znajdują się grunty i budynki lub ich części, zmiany danych objętych ewidencją gruntów i budynków. (zmiany te powinny być zgłoszone staroście w terminie 30 dni licząc od dnia powstania tych zmian) ,
3) przeprowadzanie postępowania administracyjnego w sprawach, gdy aktualizacja operatu ewidencyjnego wymaga wyjaśnień zainteresowanych lub uzyskania dodatkowych dowodów,
4) występowanie z żądaniem dostarczenia dokumentów w celu wprowadzenia zmian w operacie ewidencji gruntów i budynków,
5) archiwizacja wycofanych danych ewidencyjnych,
6) udostępnianie informacji zawartych w operacie ewidencyjnym w formie:
· wypisów z rejestrów, kartotek i wykazów tego operatu,
· wyrysów z map ewidencyjnych,
· kopii dokumentów uzasadniających wpisy do bazy danych operatu ewidencyjnego,
5) archiwizacja wycofanych danych ewidencyjnych,
6) udostępnianie informacji zawartych w operacie ewidencyjnym w formie:
· wypisów z rejestrów, kartotek i wykazów tego operatu,
· wyrysów z map ewidencyjnych,
· kopii dokumentów uzasadniających wpisy do bazy danych operatu ewidencyjnego,
· plików komputerowych sformatowanych zgodnie z obowiązującym standardem wymiany danych ewidencyjnych,
· usług, o których mowa w art.9 ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej.
7) zawiadamianie właściwych organów o dokonanych zmianach w danych ewidencyjnych,
8) ochrona danych ewidencyjnych przed ich utratą, zniszczeniem, niepożądaną modyfikacją, nieuprawnionym do nich dostępem i ujawnieniem, archiwizacja baz danych,
8) ochrona danych ewidencyjnych przed ich utratą, zniszczeniem, niepożądaną modyfikacją, nieuprawnionym do nich dostępem i ujawnieniem, archiwizacja baz danych,
9) przeprowadzanie okresowej weryfikacji danych ewidencyjnych,
10) sporządzanie obrębowych , gminnych , powiatowych i innych zestawień danych objętych ewidencją gruntów i budynków,
11) prowadzenie spraw związanych z modernizacją ewidencji gruntów i budynków,
11) prowadzenie spraw związanych z modernizacją ewidencji gruntów i budynków,
12) naliczanie opłat za udzielanie informacji, a także wykonywanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego.
3. Prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów:
3. Prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów:
1) przyjmowanie i opiniowanie wniosków w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
2) przeprowadzanie gleboznawczej klasyfikacji gruntów z urzędu,
3) wydawanie decyzji w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
2) przeprowadzanie gleboznawczej klasyfikacji gruntów z urzędu,
3) wydawanie decyzji w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
4. Prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu:
1) zakładanie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
2) prowadzenie bieżącej aktualizacji geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
3) udostępnianie informacji z geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
4) współpraca z jednostkami prowadzącymi ewidencję branżową sieci.
5. Koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu:
1) przyjmowanie i rejestracja wniosków od inwestora lub jego upoważnionego przedstawiciela w sprawie koordynacji usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
2) ocena przedłożonego do koordynacji projektu ,
3) rozpatrzenie wniosku,
4) wydawanie treści uzgodnienia w formie opinii,
5) ustalanie opłat za czynności związane z uzgadnianiem usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
6) nanoszenie na mapę zasadniczą uzgodnionego usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu.
6. Zakładanie osnów szczegółowych.
1) zlecanie opracowania projektu technicznego założenia (konserwacji) szczegółowej poziomej i wysokościowej osnowy geodezyjnej III klasy oraz jego realizacji w terenie,
2) zatwierdzanie opracowanych projektów osnów geodezyjnych,
3) nadzór i odbiór realizowanych w terenie osnów geodezyjnych..
5) ustalanie opłat za czynności związane z uzgadnianiem usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
6) nanoszenie na mapę zasadniczą uzgodnionego usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu.
6. Zakładanie osnów szczegółowych.
1) zlecanie opracowania projektu technicznego założenia (konserwacji) szczegółowej poziomej i wysokościowej osnowy geodezyjnej III klasy oraz jego realizacji w terenie,
2) zatwierdzanie opracowanych projektów osnów geodezyjnych,
3) nadzór i odbiór realizowanych w terenie osnów geodezyjnych..
7. Tworzenie, prowadzenie i udostępnianie standardowych opracowań kartograficznych : map ewidencyjnych i map zasadniczych w skalach: 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000.
8. Przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości:
1) prowadzenie spraw związanych z powszechną taksacją nieruchomości,
2) prowadzenie rejestru wartości nieruchomości.
9. Ochrona znaków geodezyjnych:
1) przyjmowanie zgłoszeń o zniszczeniu, uszkodzeniu, przemieszczeniu znaku,
2) wykonywanie przeglądów i konserwacji znaków.
10. Tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych:
1) ewidencji gruntów i budynków,
2) geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
3) rejestru cen i wartości nieruchomości,
4) szczegółowych osnów geodezyjnych.
5) obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500 – 1:5000.
11. Tworzenie metadanych opisujących zbiory danych o których mowa w pkt.10 oraz związane z nimi usługi.
- w zakresie gospodarki nieruchomościami :
1. Gospodarowanie zasobem nieruchomości Skarbu Państwa i zasobem powiatowym nieruchomości, a w szczególności:
1) prowadzenie ewidencji nieruchomości,
2) sporządzanie projektów planów wykorzystania zasobu,
3) przygotowywanie wyceny nieruchomości,
4) wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z zasobu, w tym ustalania cen, opłat i rozliczeń za nieruchomości,
5) współpraca z innymi organami, które na mocy odrębnych przepisów gospodarują nieruchomościami Skarbu Państwa, a także z właściwymi jednostkami samorządu terytorialnego,
6) zbywanie, za zgodą wojewody, nieruchomości wchodzących w skład zasobu Skarbu Państwa,
7) podejmowanie czynności w postępowaniu sądowym w sprawach o własność lub inne prawa rzeczowe na nieruchomości, o roszczenia ze stosunku najmu lub dzierżawy, o stwierdzenie nabycia spadku, o stwierdzenie nabycia własności nieruchomości przez zasiedzenie oraz o wpis w księdze wieczystej lub o założenie księgi wieczystej,
4) wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z zasobu, w tym ustalania cen, opłat i rozliczeń za nieruchomości,
5) współpraca z innymi organami, które na mocy odrębnych przepisów gospodarują nieruchomościami Skarbu Państwa, a także z właściwymi jednostkami samorządu terytorialnego,
6) zbywanie, za zgodą wojewody, nieruchomości wchodzących w skład zasobu Skarbu Państwa,
7) podejmowanie czynności w postępowaniu sądowym w sprawach o własność lub inne prawa rzeczowe na nieruchomości, o roszczenia ze stosunku najmu lub dzierżawy, o stwierdzenie nabycia spadku, o stwierdzenie nabycia własności nieruchomości przez zasiedzenie oraz o wpis w księdze wieczystej lub o założenie księgi wieczystej,
8) przygotowywanie opracowań geodezyjno – prawnych i projektowych,
9) prowadzenie spraw dotyczących podziałów nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu Kętrzyńskiego oraz scaleń i podziałów tych nieruchomości,
10) organizowanie przetargów na zbycie nieruchomości i dzierżawę,
11) prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą bezprzetargową,
12) prowadzenie spraw związanych z oddawaniem nieruchomości w trwały zarząd, najem, dzierżawę oraz użyczenie,
13) przekazywanie nieruchomości na cele szczególne,
12) prowadzenie spraw związanych z oddawaniem nieruchomości w trwały zarząd, najem, dzierżawę oraz użyczenie,
13) przekazywanie nieruchomości na cele szczególne,
14) prowadzenie spraw związanych z nabywaniem i zbywaniem nieruchomości w drodze darowizny, zamiany nieruchomości oraz sprzedaż za cenę obniżoną,
15) przygotowywanie projektów dokumentów, uchwał i decyzji związanych i realizacją przez Zarząd Powiatu kompetencji w zakresie gospodarowania mieniem powiatu,
16) ustalanie wysokości opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu, ich aktualizacji, udzielania bonifikat od tych opłat – zgodnie z przepisami ustawy,
17) zabezpieczenie wierzytelności Skarbu Państwa i Powiatu Kętrzyńskiego przez wpisanie w księdze wieczystej hipoteki,
18) orzekanie o nabyciu przez użytkowników wieczystych prawa własności nieruchomości.
3. Prowadzenie spraw w zakresie wywłaszczenia nieruchomości i odszkodowań:
1) prowadzenie postępowań oraz orzekanie o wywłaszczeniu nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego, a także ustalanie wysokości odszkodowania,
2) orzekanie, o zwrocie wywłaszczonych nieruchomości, zwrocie odszkodowania, w tym także nieruchomości zamiennej oraz o rozliczeniach z tytułu zwrotu i terminach zwrotu,
3) wypłacanie odszkodowań za wywłaszczone nieruchomości oraz za szkody powstałe wskutek zdarzeń, o których mowa w art. 120 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami, a także zapewnienie nieruchomości zamiennej, jeżeli wywłaszczenie następuje na rzecz Skarbu Państwa,
4) orzekanie o czasowym zajęciu nieruchomości i odszkodowaniu z tego tytułu,
5) orzekanie o wysokości odszkodowania za nieruchomości które na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, stały się własnością odpowiednich jednostek samorządu terytorialnego w odniesieniu do dróg powiatowych i gminnych.
4. Prowadzenie spraw dotyczących scalenia i wymiany gruntów.
5. Prowadzenie spraw dotyczących regulacji stanu prawnego nieruchomości:
1) orzekanie o przeniesieniu prawa własności działki zabudowanej budynkami stanowiącymi odrębny od gruntu przedmiot własności na rzecz właścicieli budynków,
2) orzekanie o przyznaniu własności działki gruntu rolnego oraz działki obejmującej budynki, przeznaczonych do dożywotniego użytkowania z tytułu przekazania gospodarstwa rolnego na rzecz Skarbu Państwa,
3) przygotowanie dokumentacji geodezyjnej do wydania przez wojewodę decyzji stwierdzających nabycie z mocy prawa nieruchomości rolnych na rzecz gminy na terenie której są one położone.
- w zakresie spraw związanych z reformą rolną, mocą prawną ksiąg wieczystych , własnością nieruchomości na Ziemiach Odzyskanych i innych:
1. Wykonywanie zadań określonych w dekrecie z dnia 8 sierpnia 1946 o wpisywaniu w księgach hipotecznych (gruntowych) prawa własności przejętych na cele reformy rolnej (Dz.U. Nr 39, poz. 233 z późn.zm.).
2. Wykonywanie zadań określonych w dekrecie z dnia 28 października 1947 o mocy prawnej ksiąg wieczystych na obszarze Ziem Odzyskanych i byłego Wolnego Miasta Gdańska (Dz.U. Nr 66, poz. 410 z późn.zm.).
3. Wykonywanie zadań określonych w dekrecie z dnia 6 września 1951 r. o ochronie i uregulowaniu własności osadniczych gospodarstw chłopskich na obszarze Ziem Odzyskanych (Dz.U. Nr 46, poz 340 z późn.zm.).
4. Wykonywanie zadań określonych w dekrecie z dnia 18 kwietnia 1955 r. o uwłaszczeniu i uregulowaniu innych spraw związanych z reformą rolną i osadnictwem rolnym. ( j.t.Dz.U. z 1959r Nr 14, poz. 78 z późn.zm.).
5. Podejmowanie decyzji przewidzianych w ustawie z dnia 29 maja 1957r. o uregulowaniu spraw własności niektórych nieruchomości nierolniczych na Ziemiach Odzyskanych i na terenach byłego Wolnego Miasta Gdańska (Dz.U. Nr 31, poz. 137 z późn.zm.).
6. Wykonywanie zadań określonych w ustawie z dnia 17 lutego 1960 r. o utracie mocy prawnej niektórych ksiąg wieczystych. ( Dz.U. Nr 11, poz 67 z późn.zm.).
7. Prowadzenie spraw określonych w ustawie z dnia 7 września 2007r. o ujawnieniu w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U.nr 191, poz. 1365 z późn. zm.)
Druki wniosków do pobrania:
Zawiadomienie o przekazaniu wyników zgłoszonych prac geodezyjnej- doc
Zawiadomienie oprzekazaniu wyników zgłoszonych prac geodezyjnych- PDF
Zawiadomienie oprzekazaniu wyników zgłoszonych prac geodezyjnych- PDF
P2 - Uszczegółowienie wniosków o udostępnienie zbioru danych bazy danych ewidencji gruntów ibudynków (EGIB) (w postacji elektornicznej)- doc
P2 - Uszczegółowienie wniosków o udostępnienie zbioru danych bazy danych ewidencji gruntów ibudynków (EGIB) (w postacji elektornicznej)- PDF P3 - Uszczegółowienie wniosku o udostępnienie zbioru danych bazy danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu (GESUT) (w postaci elektornicznej) - PDF
P5 - Uszczegółowienie wniosku rejestu cen nieruchomości- PDF
P2 - Uszczegółowienie wniosków o udostępnienie zbioru danych bazy danych ewidencji gruntów ibudynków (EGIB) (w postacji elektornicznej)- PDF P3 - Uszczegółowienie wniosku o udostępnienie zbioru danych bazy danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu (GESUT) (w postaci elektornicznej) - PDF
Pobierz dane XML Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości Drukuj informację Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Kętrzynie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Beata Obolewicz |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2009-02-17 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Beata Obolewicz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2009-02-17 13:54:00 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Ewa Stadnyk |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2009-02-17 13:55:22 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Ewa Hałun |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-09-01 12:00:17 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 23796 raz(y) |