Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
Szczegóły informacji
Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-02-25 13:07:55 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr - brak tytułu
nr tel. 089 751 17 32
Do podstawowych zadań Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich należy:
1. w zakresie ogólnym:
- planowanie i wdrażanie nowoczesnych systemów zarządzania zasobami ludzkimi oraz organizacji pracy,
- opracowywanie, wdrażanie i nadzorowanie dobrych praktyk w funkcjonowaniu Starostwa, a szczególnie w zakresie dostępu do informacji, przejrzystości postępowania i odpowiedzialności za decyzje,
- współpraca z audytorem oraz innymi organami kontroli,
- prowadzenie rejestru powiatowych jednostek organizacyjnych, służb, inspekcji i straży,
- opracowywanie na potrzeby Starostwa roboczego jednolitego tekstu regulaminu organizacyjnego uwzględniającego zmiany dokonane po jego uchwaleniu,
2. w ramach wykonywania zadań organizacyjnych związanych z zapewnieniem właściwych warunków działania Starostwa:
- podejmowanie działań w celu zapewnienia odpowiednich warunków lokalowych,
- zapewnienie odpowiedniego wyposażenia technicznego (m.in. mebli, sprzętu biurowego, sprzętu komputerowego),
- zabezpieczenie udostępniania pracownikom literatury fachowej, prasy i wydawnictw,
- organizowanie zakupu i udostępnianie pracownikom wersji oprogramowania aplikacyjnego, baz danych,
3. w zakresie organizacji i nadzoru nad funkcjonowaniem Starostwa:
- obsługa sekretariatu Starosty i Wicestarosty,
- prowadzenie centralnych rejestrów: aktów wewnętrznych, skarg i wniosków, upoważnień i pełnomocnictw,
- wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
4. wykonywanie zadań związanych z wyborami do organów samorządu terytorialnego w zakresie ustalonym kodeksem wyborczym i innymi ustawami;
5. prowadzenie spraw kadrowych i szkolenie pracowników Starostwa oraz kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu, w tym:
- przygotowywanie dokumentów związanych z zatrudnianiem i wynagradzaniem pracowników oraz kierowników jednostek organizacyjnych,
- ustalanie świadczeń związanych z pracą,
- prowadzenie akt osobowych,
- wypełnianie i przekazywanie do ZUS oraz innych instytucji niezbędnych dokumentów związanych z zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników oraz zleceniobiorców,
- organizowanie i nadzorowanie praktyk zawodowych odbywanych w Starostwie przez uczniów, studentów i aplikantów,
- wykonywanie zadań związanych z dokształcaniem i doskonaleniem zawodowym pracowników Starostwa, w tym kierowanie pracowników na różne formy szkolenia,
6. organizacja załatwiania skarg, wniosków i interwencji posłów i senatorów oraz sprawowanie nadzoru w tym zakresie;
7. prowadzenie obsługi kancelaryjno-biurowej Starostwa oraz udzielanie obywatelom informacji o jego funkcjonowaniu i kierowanie ich do właściwych wydziałów;
8. prowadzenie Biura Rzeczy Znalezionych;
9. prowadzenie Archiwum Zakładowego Starostwa;
10. wykonywanie zadań przypisanych staroście, wynikających z ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach;
11. wykonywanie zadań przypisanych staroście, z mocy ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. prawo o stowarzyszeniach;
12. prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych oraz klubów sportowych działających w formie stowarzyszeń;
13. klubów sportowych, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej oraz związków sportowych,
14. prowadzenie ewidencji stowarzyszeń,
15. współpraca z organizacjami pozarządowymi,
16. przygotowywanie decyzji na sprowadzenie zwłok i szczątków z obcego państwa,
17. w zakresie techniczno – gospodarczym:
- wykonywanie prac w zakresie robót konserwacyjnych i drobnych robót remontowych urządzeń i środków technicznych;
- utrzymywanie urządzeń w należytym stanie technicznym;
- utrzymywanie nieruchomości w należytym stanie estetycznym i sanitarno – porządkowym;
- zapewnianie prawidłowego funkcjonowania i nadzór nad gospodarką taborem samochodowym Starostwa;
- prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo – technicznym Starostwa;
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej ewidencji wyposażenia, środków trwałych i wartości niematerialnych,
- obsługa techniczna komunikacji telefonicznej.