ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Kętrzynie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-02-25 13:38:15 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Powiatowy Rzecznik Konsumentów Pani Daria Demczuk-Waszkiewicz.
Tel. 089 751 17 45  pokój 26

Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumenta w szczególności należy:
1. Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów.
2. Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego, w zakresie ochrony interesów konsumentów.
3. Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
4. Współdziałanie z delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej.
5. Wytaczanie powództw na rzecz konsumentów.
6. Współdziałanie z organizacjami, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów.
7. Udzielanie obywatelom pomocy w innych formach w zakresie ochrony praw konsumentów.
8. Wykonywanie innych zadań określonych w ustawie (o ochronie konkurencji i konsumentów) lub w przepisach odrębnych.
 
Powiatowy Rzecznik Konsumentów nie udziela porad w sprawach:
  • sporów z organami administracji publicznej
  • roszczeń przedsiębiorców
  • ochrony danych osobowych
  • ochrony dóbr osobistych,
  • ochrony praw pacjentów NFZ
  • ochrony praw ubezpieczeniowych – w tym również w sprawach z zakresu ubezpieczeń społecznych
  • ochrony praw członków spółdzielni mieszkaniowych
  • prawa pracy
 
« powrót do poprzedniej strony