Rejestr zmian
Szczegóły informacji
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-02-25 13:38:15 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr - brak tytułu
Powiatowy Rzecznik Konsumentów Pani Daria Demczuk-Waszkiewicz przyjmuje interesantów w dniach:
- poniedziałek - w godz. 08.00 - 12.00
- środa - w godz. 07.00 - 15.00
Tel. 089 751 17 45 pokój 26
Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumenta w szczególności należy:
1. Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów.
2. Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego, w zakresie ochrony interesów konsumentów.
3. Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
4. Współdziałanie z delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej.
5. Wytaczanie powództw na rzecz konsumentów.
6. Współdziałanie z organizacjami, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów.
7. Udzielanie obywatelom pomocy w innych formach w zakresie ochrony praw konsumentów.
8. Wykonywanie innych zadań określonych w ustawie (o ochronie konkurencji i konsumentów) lub w przepisach odrębnych.
Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumenta w szczególności należy:
1. Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów.
2. Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego, w zakresie ochrony interesów konsumentów.
3. Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
4. Współdziałanie z delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej.
5. Wytaczanie powództw na rzecz konsumentów.
6. Współdziałanie z organizacjami, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów.
7. Udzielanie obywatelom pomocy w innych formach w zakresie ochrony praw konsumentów.
8. Wykonywanie innych zadań określonych w ustawie (o ochronie konkurencji i konsumentów) lub w przepisach odrębnych.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów nie udziela porad w sprawach:
- sporów z organami administracji publicznej
- roszczeń przedsiębiorców
- ochrony danych osobowych
- ochrony dóbr osobistych,
- ochrony praw pacjentów NFZ
- ochrony praw ubezpieczeniowych – w tym również w sprawach z zakresu ubezpieczeń społecznych
- ochrony praw członków spółdzielni mieszkaniowych
- prawa pracy