ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Kętrzynie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-02-17 13:55:22 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Naczelnikiem Wydziału Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami jest Pani Izabela Golubiewska-Demianiuk.
Pokój 7 
Telefon: 751 17 27

Do podstawowych zadań  Wydziału Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami  należy:
- w zakresie geodezji i kartografii:

1.Prowadzenie  zasobu geodezyjnego i kartograficznego w ramach Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej:

1)  przyjmowanie i ewidencjonowanie zgłoszeń robót geodezyjnych i kartograficznych,
2)  udzielanie informacji o posiadanym zasobie geodezyjnym i kartograficznym oraz sposobie jego wykorzystania w systemie klasycznym i numerycznym,
3)  udostępnianie materiałów z zasobu geodezyjnego i kartograficznego jednostkom wykonawstwa geodezyjnego oraz osobom fizycznym ,
4)  opracowanie  warunków technicznych dla zgłaszanych robót geodezyjnych i kartograficznych,
5)  przeprowadzanie kontroli w celu sprawdzenia:
6)  zgodności wykonania prac geodezyjnych i kartograficznych ze standardami technicznymi dotyczącymi geodezji i kartografii,
·   posiadania uprawnień zawodowych przez osoby wykonujące samodzielnie funkcje w dziedzinie geodezji i kartografii,
·   wypełniania obowiązku zgłaszania prac geodezyjnych i kartograficznych oraz przekazywania materiałów i informacji uzyskanych w wyniku tych prac do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
7)  wykonywanie reprodukcji ,
8)  nadzór nad właściwym wykorzystywaniem udostępnionych materiałów i prawidłową aktualizacją map,
9)  ewidencjonowanie dokumentów geodezyjnych i kartograficznych powstałych  w wyniku wykonania robót,
10) egzekwowanie zwrotu wypożyczonych dokumentów,
11) prowadzenie zasobu geodezyjnego i kartograficznego w systemie numerycznym,
12) bieżące aktualizowanie dokumentów ilustrujących zasób,
13) naliczania opłat i wystawianie faktur  za czynności związane z prowadzeniem zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz wykonywaniem reprodukcji,
14) dokonywanie okresowej oceny stanu zasobu oraz wyłączanie materiałów zakwalifikowanych  do wyłączenia ,
15) przyjmowanie i przechowywanie oraz udostępnianie wyciągów z operatów szacunkowych wykonanych przez rzeczoznawców majątkowych.
 

2. Prowadzenie ewidencji gruntów i budynków:

1)        utrzymywanie systemu informatycznego obsługującego bazy danych ewidencyjnych w ciągłej gotowości operacyjnej,
2)          utrzymywanie operatu ewidencyjnego w stanie aktualności , tj. zgodności z dostępnymi dla wydziały dokumentami i materiałami źródłowymi, w tym  prowadzenie w systemie informatycznym bieżącej aktualizacji części opisowej  i kartograficznej operatu ewidencji gruntów i budynków w oparciu o:
·          prawomocne orzeczenia sądowe, akty notarialne, ostateczne decyzje administracyjne, akty normatywne,
·          opracowania geodezyjne i kartograficzne, przyjęte do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, zawierające wykaz zmian danych ewidencyjnych,
·          dokumentację architektoniczno-budowlaną gromadzoną i przechowywaną przez organy administracji publicznej,
·          ewidencję publiczną prowadzoną na podstawie innych przepisów,
·          zgłoszone przez właścicieli gruntów i budynków , a w odniesieniu do gruntów państwowych i samorządowych- inne osoby fizyczne lub prawne, w których władaniu znajdują się grunty i budynki lub ich części, zmiany danych  objętych ewidencją gruntów i budynków. (zmiany te powinny być zgłoszone staroście w terminie 30 dni licząc od dnia powstania tych zmian) ,
3)        wydawanie decyzji zatwierdzających zmiany w operacie ewidencji gruntów i budynków,
4)         występowanie z żądaniem dostarczenia dokumentów w celu wprowadzenia  zmian w operacie ewidencji gruntów i budynków,
5)    archiwizacja wycofanych danych ewidencyjnych,
6)        udostępnianie i uwierzytelnianie danych ewidencyjnych w formie:
·          komputerowych wydruków map ewidencyjnych, rejestrów gruntów, budynków i lokali , kartotek budynków i lokali, zestawień gruntów, wykazów gruntów, budynków, lokali i skorowidzów działek,
·          wypisów z rejestru gruntów i kartotek budynków,
·          wyrysów z map ewidencyjnych,
·          kopii analogowych map ewidencyjnych,
·          zawiadomień o zmianie zapisu w operacie ewidencji gruntów i budynków,
7)          udzielanie informacji w sprawach dotyczących ewidencji gruntów i budynków,
8)       zapewnianie gminom nieodpłatnego, bezpośredniego dostępu do bazy danych ewidencji gruntów i budynków bez prawa ich udostępniania osobom trzecim,
9)          ochrona danych ewidencyjnych przed ich utratą, zniszczeniem, niepożądaną modyfikacją, nieuprawnionym do nich dostępem i ujawnieniem,  archiwizacja baz danych,
10)      okresowa weryfikacja danych ewidencyjnych,
11)      sporządzanie obrębowych , gminnych  , powiatowych i innych zestawień danych   objętych ewidencją gruntów i budynków,
12)      prowadzenie spraw związanych z założeniem i modernizacją ewidencji gruntów i budynków.


3.    Prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów:

1) przyjmowanie i opiniowanie wniosków z sprawie aktualizacji klasyfikacji gruntów,
2)    dokonywanie aktualizacji klasyfikacji z urzędu,
3)     wydawanie decyzji w sprawie klasyfikacji gruntów,


4.    Prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu:

1)    zakładanie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
2) prowadzenie bieżącej aktualizacji geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
3) udostępnianie informacji z geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
4)   współpraca z jednostkami prowadzącymi ewidencję branżową sieci.


5. Dysponowanie środkami powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym w zakresie:

1)      sporządzania corocznych projektów planów finansowych oraz sprawozdań i przedstawianie ich do zatwierdzenia,
2)      naliczanie opłat za czynności geodezyjne i kartograficzne oraz

udzielanie informacji, a także za wykonywanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego.


6. Uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu:

1) przyjmowanie i rejestracja wniosków od inwestora lub jego upoważnionego przedstawiciela w sprawie  uzgodnienia usytuowania projektowanych sieci  uzbrojenia terenu,
2)    ocena przedłożonego do uzgodnienia projektu ,
3) rozpatrzenie wniosku na posiedzeniu zespołu uzgadniania dokumentacji projektowej lub poza zespołem,
4)    wydawanie treści uzgodnienia w formie opinii,
5)   ustalanie opłat za uzgodnienie zgodnie z rozporządzeniem w sprawie wysokości  opłat,
6) nanoszenie na mapę zasadniczą uzgodnionego usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu.


7. Zakładanie osnów szczegółowych.

 1)   zlecanie opracowania projektu technicznego założenia (konserwacji) szczegółowej poziomej i wysokościowej osnowy geodezyjnej III klasy oraz jego  realizacji w terenie,
2)   zatwierdzanie opracowanych projektów osnów geodezyjnych,
3)   nadzór i odbiór realizowanych w terenie osnów geodezyjnych.

 
8. Zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej:

1) bieżąca aktualizacja mapy zasadniczej prowadzonej w formie numerycznej,
2)  nadzór nad aktualizacją mapy zasadniczej prowadzonej analogowo wykonywaną  przez jednostki wykonawstwa geodezyjnego,
3)   zakładanie mapy zasadniczej ( zlecanie opracowania, odbiór roboty).


9.Przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości.

1)      prowadzenie spraw związanych z powszechną taksacją nieruchomości,
2)      prowadzenie rejestru wartości nieruchomości.


10. Ochrona znaków geodezyjnych:
   1) przyjmowanie zgłoszeń o zniszczeniu, uszkodzeniu, przemieszczeniu znaku,
   2)  wykonywanie przeglądów i konserwacji znaków.

 
11. Zakładanie i prowadzenie baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie:

   1)   bazy danych szczegółowych osnów geodezyjnych,
   2)   bazy danych ewidencji gruntów i budynków,
   3)   bazy danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
   4) bazy danych obiektów topograficznych objętych zakresem mapy zasadniczej,
   5)   bazę metadanych , obejmujących istniejące bazy danych i systemy, w odniesieniu do systemów informacji przestrzennej już funkcjonujących i danych o terenie tworzonych na obszarze powiatu .
-  w zakresie gospodarki nieruchomościami   :
1. gospodarowanie zasobem nieruchomości Skarbu Państwa i zasobem nieruchomości Powiatu, a w szczególności:
a) ewidencjonowanie nieruchomości,
b) zapewnianie wyceny tych nieruchomości,
c) sporządzanie planów wykorzystania zasobu,
d) wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z zasobu, w tym ustalania cen, opłat i rozliczeń  za nieruchomości,
e) współpraca z innymi organami, które na mocy odrębnych przepisów gospodarują nieruchomościami Skarbu Państwa, a także z właściwymi gminami,
f) zbywanie, za zgodą wojewody, nieruchomości wchodzących w skład zasobu Skarbu Państwa,
g) podejmowanie czynności w postępowaniu sądowym w sprawach o własność lub inne prawa rzeczowe na nieruchomości, o roszczenia ze stosunku najmu lub dzierżawy, o stwierdzenie nabycia spadku, o stwierdzenie nabycia własności nieruchomości przez zasiedzenie oraz o wpis w księdze wieczystej lub o założenie księgi wieczystej,
h) organizowanie przetargów na zbycie nieruchomości, oddawania  w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę,
i) oddawania nieruchomości w trwały zarząd,
j) przekazywanie nieruchomości na cele szczególne.
2. opiniowanie podziału nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa oraz Powiatu Kętrzyńskiego,
3. ustalanie, w drodze decyzji odszkodowań za wywłaszczone nieruchomości,
4. orzekanie, w drodze decyzji, o zwrocie wywłaszczonych nieruchomości, zwrocie odszkodowania, w tym także nieruchomości zamiennej oraz o rozliczeniach z tytułu zwrotu i terminach zwrotu,
5. wnioskowanie o dokonanie wpisów w księgach wieczystych dla nieruchomości wywłaszczonych,
6. wypłacanie odszkodowań za wywłaszczone nieruchomości oraz za szkody powstałe wskutek zdarzeń, o których mowa w art. 120 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami, a także zapewnienie nieruchomości zamiennej, jeżeli wywłaszczenie następuje na rzecz Skarbu Państwa,
7. wydawanie, na podstawie art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 17 lutego 1960r. o utracie mocy obowiązującej niektórych ksiąg wieczystych (Dz.U. Nr 91, poz. 67 z późn.zm.) orzeczeń będących podstawą wpisu prawa własności oraz wpisu dotyczącego oznaczenia nieruchomości w zakładanych księgach wieczystych i ciążących na nieruchomości obciążeń,
8. wydawanie, na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 17 lutego 1960r. o utracie mocy obowiązującej niektórych ksiąg wieczystych, dodatkowych orzeczeń ustalających obciążenia, które wymagają ujawnienia w księgach wieczystych,
9. przekazywanie w zarząd organom wojskowym gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa,
10.realizacja zadań wynikających z przepisów o zakwaterowaniu  Sił Zbrojnych ,
11. wykonywanie bieżących czynności i prowadzenie spraw, a w szczególności przygotowywanie analiz oraz projektów dokumentów, zlecanie wykonania dokumentacji geodezyjno – kartograficznej w tym podziałów nieruchomości oraz wycen nieruchomości, przedsięwzięć i decyzji związanych z realizacją przez Zarząd Powiatu kompetencji w zakresie gospodarowaniem mieniem powiatu,
-  w zakresie spraw związanych z reformą rolną, mocą prawną ksiąg wieczystych a także własnością nieruchomości na Ziemiach Odzyskanych:
1. wydawanie zaświadczeń będących tytułem do wpisania na rzecz Skarbu Państwa w księdze hipotecznej (gruntowej) prawa własności nieruchomości ziemskich, wymienionych w art. 2 ust. 1 lit b-e dekretu z dnia 6 września 1944r. o przeprowadzeniu reformy rolnej (Dz.U. R.P. z 1945, Nr 3, poz. 13), stwierdzających, że nieruchomość ziemska jest przeznaczona na cele reformy rolnej,
2. wykonywanie zadań określonych w dekrecie z dnia 8 sierpnia 1946 o wpisywaniu w księgach hipotecznych (gruntowych) prawa własności przejętych na cele reformy rolnej (Dz.U. Nr 39, poz. 233 z późn.zm.),
3. wykonywanie zadań określonych w dekrecie z dnia 28 października 1947 o mocy prawnej ksiąg wieczystych na obszarze Ziem Odzyskanych i byłego Wolnego Miasta Gdańska (Dz.U. Nr 66, poz. 410 z późn.zm.),
4. podejmowanie decyzji przewidzianych w ustawie z dnia 29 maja 1957r. o uregulowaniu spraw własności niektórych nieruchomości nierolniczych na Ziemiach Odzyskanych i na terenach byłego Wolnego Miasta Gdańska (Dz.U. Nr 31, poz. 137),
- w zakresie przekształcania prawa użytkowania wieczystego w prawo własności:
1. wydawanie decyzji o przekształcenia prawa użytkowania wieczystego nieruchomości Skarbu Państwa przysługującego osobom fizycznym w prawo własności,
-  w zakresie przyznawania własności działek :
1. orzekanie o przeniesieniu prawa własności działki zabudowanej budynkami stanowiącymi odrębny od gruntu przedmiot własności na rzecz właścicieli budynków,
2. orzekanie o przyznaniu własności działki gruntu rolnego oraz działki obejmującej budynki, przeznaczonych   do dożywotniego użytkowania z tytułu przekazania gospodarstwa rolnego na rzecz Skarbu Państwa.
 
« powrót do poprzedniej strony